A sütik igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészést. Az "Elfogadom" gombra kattintva elfogadhatja a használatukat, a "Beállítások módosítása" feliratra kattintva pedig beállíthatja, hogy milyen sütiket szeretne engedélyezni. Bővebb információ az adatkezelési tájékoztatóban.

Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

Abac - termékek jótállási feltételei

 


Jótállási feltételek

Meghibásodás esetén, töltse ki www.technorollshop.hu weboldalunk fejlécében található HIBABEJELENTŐT. A javítás dokumentálása végett a bejelentést csak így tudjuk elfogadni.

 

KEDVES VÁSÁRLÓ!

A vásárláskor kapott blokkot, számlát gondosan őrizze meg.

A termék hibás kezelésének elkerülése érdekében kezelési és használati útmutatót mellékelünk a termékhez. Kérjük, hogy azt őrizze meg gondosan, az abban leírtakat tartsa be, mert a használati útmutatótól eltérő használat, kezelés miatt bekövetkezett hibára jótállást nem vállalunk, ennek javítási költsége a jótállási időn belül is a vevőt, terheli.

Meghibásodás esetén kérjük, keresse fel azt a kereskedőt, ahol a terméket vásárolta.

A jótállással és termékszavatossággal kapcsolatban a 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet és a 19/2014. (IV.29.) NGM rendelet szabályai, valamint a 270/2020. (VI. 12.) kiegészítő Korm. rendelet az irányadó.

Jótállási feltételek:

A jótállás csak a Ptk. 8:1. § (1) bek. 3. pont szerinti fogyasztót illeti meg. A jótállás a fogyasztó törvényből eredő  jogait nem érinti. A törvényben leírtaktól eltérni csak a fogyasztó javára lehet. A jogosult a PTK 6:173. § (1) alapján a jótállást a határidőn belül érvényesítheti.

A jótállás jogosultja csak fogyasztó lehet, tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ez azt jelenti, hogy fogyasztónak nem minősülő szervezeteket, gazdasági társaságokat nem illeti meg a kötelező jótállás. Fogyasztónak nem minősülő vásárló (jogi személy) esetén, a törvényes kellékszavatossági idő továbbra is 1 év a számla keltétől számítva. Egyes termékek kellékszavatossági idejét 6 hónappal meghosszabbítjuk.

1.  A jótállás időtartama:

a)  10 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,

b)  250 000 forint eladási ár felett három év.

Az a) – b) pontokba foglalt határidők elmulasztása jogvesztéssel jár.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik.

Ha a fogyasztó a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

A fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A Kormányrendeletben megadott jótállási időszakokon túl a forgalmazó önkéntesen, pozitív irányban eltérhet.

2.  A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy hiányában, ha a fogyasztó jótállási igényt kíván érvényesíteni fogyasztói szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha a fogyasztó bemutatja az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot. A jótállásból eredő jogoknak nem feltétele a fogyasztási cikk felbontott csomagolásának a fogyasztó általi visszaszolgáltatása.

3.  A jótállási kötelezettség teljesítése a vállalkozást terheli.

- A fogyasztó a kijavítás iránti igényét választása szerint  a vállalkozás székhelyén,  bármely telephelyén, fióktelepén érvényesítheti.

4.   Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó elsősorban – választása szerint – kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne.

Ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a vállalkozás a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül nem tud eleget tenni, a fogyasztó - választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A kijavítást vagy kicserélést – a termék tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel – megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze. Ha a vállalkozás a termék kijavítását megfelelő határidőre nem vállalja, vagy nem végzi el, a fogyasztó a hibát a forgalmazó költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja. A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre. A jótállási kötelezettség teljesítésével és a szerződésszerű állapot megteremtésével kapcsolatos költségek – ideértve különösen az anyag-, munka- és továbbítási költségeket – a vállalkozást terhelik.

5.  Ha a fogyasztási cikk a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül meghibásodott, a termék értékesítője a fogyasztó kívánságára köteles azt kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza. A három munkanapon belüli csereigény esetén a vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre (2013. évi V. törvény a Polgári Törvénykönyvről 6:159§).

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a vállalkozás részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

Ha az e rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában -, valamint ha a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a fogyasztási cikket a vállalkozás költségére kijavítani vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha a fogyasztási cikk kijavításra a kijavítási igény vállalkozás részére való közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, - a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában - a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán - feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.

6.   A rögzített bekötésű, valamint a 10 kg-nál súlyosabb, tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el 10 kg-nál súlyosabb termék esetén, akkor a le- és felszereléséről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás gondoskodik.

7.  Jótállási igény nem érvényesíthető:

a.  Rendeltetésellenes használat, átalakítás, hibás vagy szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár vagy egyéb nem gyártási eredetű meghibásodás esetén.

b.  Karbantartási – tisztítási munkákból eredő meghibásodás esetén.

c.  A kopó alkatrészek rendeltetésszerű használatából eredő kopása esetén

8.   Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.

Árukereső.hu Árukereső.hu
Árukereső.hu