BLM Garancia
TÁJÉKOZTATÓ A JÓTÁLLÁSI JOGOKRÓL
Kedves Vásárló!
Bízunk abban, hogy a most megvásárolt BLM márkájú berendezés kifogástalanul, legteljesebb megelégedésére fog működni a jövőben. Amennyiben valamilyen rendellenességet, hibajelenséget tapasztal vagy a berendezés működésével, használatával kapcsolatban merül fel kérdése vagy problémája, akkor a BLM márka szervize és vevőszolgálata az Ön rendelkezésére áll.
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján a vállalkozásnak (eladónak) jótállást kell vállalnia a Korm. rendelet mellékletében felsorolt új termékekre.
A jótállás időtartama:
· 10 000 - 100 000 forint, akkor a kötelező jótállás időtartama 1 év, ha
· 100 000 - 250 000 forint, akkor a kötelező jótállás időtartama 2 év, ha
· 250 000 forint vagy afeletti, akkor a kötelező jótállás időtartama 3 év.
B.L.Metál Hungária Kft. 2 év teljes körű garanciát vállal a jogszabálytól eltérve a 100000 forint alatti készülékeire fogyasztók számára.
Jogi személyként vásárolt termékek jótállási ideje: 1 év
A jótállás ideje és módja: A 151/2003. Kormány rendeletben előírtak figyelembevételével a vásárlás tényének igazolásával (kitöltött jótállási jegy vagy számla) a vásárlás helyén, vagy a hibás terméket visszajuttatva a B.L.Metál Hungária Korlátolt Felelősségű Társaság központjába (1201 Budapest, Vágóhíd u 55.).
A jótállási határidő a termék fogyasztó részére történő átadása, vagy ha az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napjával kezdődik. Ha a fogyasztó a terméket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a termék átadásának napja.
A jótállás időtartama meghosszabbodik a fogyasztási cikk kijavítása esetén a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a fogyasztó a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta. A jótállás nem tartalmazza a berendezés díjmentes postázását, országon belüli szállítását! A termék forgalmazója, szükség esetén, (kötelezettség nélkül) segítséget nyújt a berendezés szakszervizbe való eljuttatásában!
A jótállás jogosultja csak fogyasztó lehet, tehát a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy. Ez azt jelenti, hogy fogyasztónak nem minősülő szervezeteket, gazdasági társaságokat nem illeti meg a kötelező jótállás a Rendeletben, valamint jelen tájékoztató levélben részletezettek szerint. Céges vásárlók esetén a törvényes jótállási idő továbbra is 1 év a számla keltétől számítva.
A jótállási kötelezettség teljesítése azt a vállalkozást terheli, aki a fogyasztóval a szerződést megkötötte.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek.
A jótállási jegyen és az ellenérték megfizetését igazoló bizonylaton az alábbiakat kell feltüntetni: a vállalkozás nevét, címét; a fogyasztási cikk azonosítására alkalmas
megnevezését és típusát, valamint – ha van – gyártási számát; a gyártó nevét, címét, ha a gyártó nem azonos a vállalkozással; a vevő nevét, címét; a termék pontos árát és az eladási árára vonatkozó kötelező jótállás időtartamát; a szerződéskötés, valamint a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadásának vagy – a vállalkozás vagy közreműködője általi üzembe helyezés esetén – a fogyasztási cikk üzembe helyezésének időpontját; a fogyasztó jótállásból eredő jogait, azok érvényesíthetőségének határidejét, helyét és feltételeit; továbbá az arról szóló tájékoztatást, hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák által működtetett békéltető testület eljárását is kezdeményezheti; a vállalkozás bélyegzőlenyomatát és a kiállítás során a képviseletében eljáró személy aláírását, elektronikus dokumentumon való átadás esetén az elektronikus aláírást.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát:
· szakszerűtlen üzembe helyezés (kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési útmutató hibájára vezethető vissza)
· rendeltetésellenes használat, a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
· helytelen tárolás, helytelen kezelés, rongálás,
· elemi kár, természeti csapás okozta.
Az aggregátorral működtethető berendezéseinknél csak feszültség stabilizátorral ellátott (AVR) áramfejlesztő generátorok használata esetén érvényes a jótállás. A karbantartás elmaradása vagy a nem megfelelő üzemeltetésből eredő meghibásodás a jótállás elvesztését eredményezheti.
Ha a Rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a termék első alkalommal történő javítása során a vállalkozás megállapítja, hogy a termék nem javítható, a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában a vállalkozás köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a Rendeletben meghatározott jótállási időtartam alatt a termék három alkalommal történő kijavítást követően ismét meghibásodik – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – valamint, ha a fogyasztó nem igényli a vételár arányos leszállítását, és a fogyasztó nem kívánja a terméket a vállalkozás költségére kijavítani, vagy mással kijavíttatni, a vállalkozás köteles a terméket nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék kicserélésére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Továbbá, ha a termék kijavítására a kijavítási igény közlésétől számított harmincadik napig nem kerül sor, – a fogyasztó eltérő rendelkezése hiányában – a vállalkozás köteles a terméket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül kicserélni. Ha a termék cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a fogyasztó által bemutatott bizonylaton feltüntetett vételárat a harmincnapos kijavítási határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvénykönyvről vonatkozó rendelkezése szerint aránytalan többletköltségre, hanem köteles
a terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.
A fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott dolgokra vonatkozó szavatossági és jótállási igények intézésének eljárási szabályairól szóló 19/2014. (IV. 29.) NGM rendelet további szabályokat állapít meg - különös tekintettel a javítószolgálatok által elvégzett - kijavításra és kicserélésre vonatkozóan, melyeket röviden az alábbi bekezdésekben ismertetnénk.
A vállalkozásnak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenötnapon belül elvégezze. Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napotmeghaladja, akkor a
vállalkozás a fogyasztót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a cserevárható időtartamáról. A tájékoztatás a fogyasztó előzetes hozzájárulása esetén,elektronikus úton vagy a fogyasztó általi
átvétel igazolására alkalmas más módon történik. Ha a fogyasztó kijavítás iránti jótállási igényét közvetlenül a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál
kívánja érvényesíteni, a javítószolgálat köteles a vállalkozást haladéktalanul értesíteni a jótállási igény bejelentéséről. A javítószolgálat köteles igazolhatómódon a vállalkozást értesíteni a termék kijavítását követő öt munkanapon belül a javításelvégzéséről.
A javítószolgálat köteles igazolható módon értesíteni a vállalkozást amegállapítást követő öt munkanapon belül:
· ha a termék első alkalommal történő javítása esetén megállapítást nyer, hogy atermék nem javítható;
· ha a termék javítása előreláthatóan tizenöt napnál hosszabb időt vesz igénybe, ajavítás várható idejéről;
ha a termék javítása nem lehetséges harminc nap alatt.
A fogyasztó kicserélés iránti igényt érvényesít, a teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállásijegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.
Termékeink megfelelnek az uniós szabványoknak, eleget tesznek a CE jelöléssel járóvalamennyi jogi kötelezettségnek és szabadon forgalmazhatók az európai piacon.
B.L.Metál Hungária Kft.
1201 Budapest, Vágóhíd u. 55.
Telefon: +36 1 283 3614 E-mail: info@blm.hu Web: www.blm.hu