A sütik igyekeznek minél kényelmesebbé tenni a böngészést. Az "Elfogadom" gombra kattintva elfogadhatja a használatukat, a "Beállítások módosítása" feliratra kattintva pedig beállíthatja, hogy milyen sütiket szeretne engedélyezni. Bővebb információ az adatkezelési tájékoztatóban.

Menü
Ön itt jár: > Kezdőlap >

STIGA Garancia



Tájékoztató a STIGA S.p.A. gyártó termékeihez kapcsolódó jótállás (garancia) típusairól, időtartamáról, feltételeiről.

A FOGYASZTÓ és a VÁLLALKOZÁS KÖZÖTT LÉTREJÖTT SZERZŐDÉSSEL megvásárolt termékekhez kapcsolódó, jogszabályban kötelezően előírt jótállást - a jogszabályban szereplő időtartamban biztosítjuk valamennyi forgalmazott termékünkre.

A jótállási idők a vásárlás napjától számítva:

10.000-100.000 Ft fogyasztói árig     1 év

100.001-250.000 Ft     2 év

250.000 Ft felett     3 év

Fogyasztónak nem minősülő vásárló (jogi személy) esetén, a törvényes kellékszavatossági idő továbbra is 1 év a számla keltétől számítva.

Ezen jótállás fontosabb szabályait a jelen jótállási jegyben is megtalálja (lásd: Tájékoztató a FOGYASZTÓ és VÁLLALKOZÁS KÖZÖTT LÉTREJÖTT SZERZŐDÉSSEL megvásárolt termékek jótállásával kapcsolatban).

A jótállásból eredő jogok a jótállási jeggyel érvényesíthetőek. A jótállási jegy szabálytalan kiállítása vagy a jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása a jótállás érvényességét nem érinti.

A jótállási jegy fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés megkötését  -  a  termék megvásárlását - bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését igazoló bizonylatot - az ÁFA tv. alapján kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal érvényesíthetőek. Kérjük ezért tisztelt Vásárlóinkat, hogy őrizzék meg a vásárlást igazoló számlát/bizonylatot és a jótállási jegyet, hogy vitás esetben, illetve jótállási időn túli szavatossági igény esetén is kétséget kizáróan igazolni tudják a vásárlás megtörténtét valamint a megvásárolt termék azonosságát.

A termék meghibásodása esetén a Vásárló a jogait a vásárlás helyén (kereskedőnél), vagy közvetlenül a forgalmazó által megjelölt szerviznél érvényesítheti. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy jótállási igény (pl. térítésmentes javítás, csere stb.) kizárólag a gyártási eredetű, vagyis már a termék értékesítésekor a termékben meglévő hiba alapján érvényesíthető! Bármilyen, megalapozott jótállási igény nélkül megrendelt szolgáltatás esetén.

(pl. helyszíni kiszállás, szállítás, hiba-megállapítás, szét- és összeszerelés, javítás stb.) a megrendelő köteles megfizetni a megrendelt szolgáltatás ellenértékét (diját).

Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy (Ftk. 8:1. §. (1) bek. 3. pont).

1.  A jótállási jogokat (igényt) a termék tulajdonosa (jogosult) érvényesítheti, feltéve, hogy fogyasztónak minősül.

2.  A jótállás érvényesítéséhez nem kell a csomagolást megőrizni.

3. Jótállási igénye alapján a jogosult választása szerint:

a.  kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek - másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva - aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a jótállási igény teljesítésével a jogosultnak okozott érdeksérelmet; vagy

b.  az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a kötelezett a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének az alábbi (4) pont szerinti feltételekkel nem tud eleget tenni, vagy ha a jogosultnak a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

4.  Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.

5.  A kijavítást vagy kicserélést - a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a jogosult érdekeit kímélve kell elvégezni. Törekedni kell, hogy a javítás 15 napon belül elkészüljön. Ha a javítás nem készül el 15 nap alatt, a vásárlót erről a 15. napig tájékoztatni kell. Ha a javítást 30 napon belül nem végzi el a vállalkozás, a terméket 8 napon belül ki kell cserélni vagy a vételárat vissza kell utalni.

6.  A jogosult a választott jótállási igényről másikra térhet át. Az áttéréssel okozott költséget köteles a kötelezettnek megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a kötelezett adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.

7.  Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során a fogyasztási cikk nem javítható, a vállalkozás köteles a fogyasztási cikket 8 napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a vállalkozás köteles a kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat 8 napon belül a fogyasztó részére visszatéríteni. Ha 4. alkalommal is garanciális hibából adóadóan meghibásodik a termék, azt ki kell cserélni. Ha cserére nincs lehetőség, a vételárat 8 napon belül vissza kell téríteni.

8.  Nem számít bele a jótállási időbe a kijavítási időnek az a része, amely alatt a jogosult a terméket rendeltetés szerint nem tudja használni. A terméknek a kicseréléssel vagy a kijavítással érintett részére a jótállási igény elévülése újból kezdődik. Ezt a szabályt kell alkalmazni arra az esetre is, ha a kijavítás következményeként új hiba keletkezik.

9.  Ha a termék az első alkalommal történő javítás esetén nem javítható, ha előreláthatóan 15 napnál tovább tart a javítás, vagy a termék nem javítható 30 nap alatt, a szerviz köteles 5 napon belül értesíteni a termék forgalomba hozóját. (vállalkozást)

10.    A jogosult a hiba felfedezése után késedelem nélkül köteles a hibát a kötelezettel közölni. Fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés esetén a hiba felfedezésétől számított két hónapon belül közölt hibát késedelem nélkül közöltnek kell tekinteni. A közlés késedelméből eredő kárért a jogosult felelős.

11.  A jótállás időtartama a megvásárolt termék vevő részére történő átadásának napjával kezdődik. Ha a termék üzembe helyezését a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, a jótállás időtartama a termék üzembe helyezése napjával kezdődik. Ha a fogyasztó 6 hónapon túl teszi ezt meg, a jótállás az eladás napjától kezdődik. A jótállási határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

12.  A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására - megfelelő határidőben - nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.

13.  A jótállás időtartama a vásárlás dátumától számítva meghosszabbodik azzal az idővel, amíg a fogyasztási cikket a hiba miatt a fogyasztó rendeltetés szerint nem használhatta, amely a szerviz által kiállított és a jótállási jegyhez csatolt jegyzőkönyvvel igazolt és jelen garancialevélen az alábbi táblazatban rögzített.

14.  A jótállási igényt a szolgáltatott dolog minden olyan hibája miatt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, amely a megjelölt hibát előidézte. Ha a jogosult a jótállási igényét a dolognak - a megjelölt hiba szempontjából - elkülöníthető része tekintetében érvényesíti, a jótállási igény a dolog egyéb részeire nem minősül érvényesítettnek.

15.  A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a kötelezettet terhelik.

16.  Ha a dolog meghibásodásában a jogosultat terhelő karbantartási kötelezettség elmulasztása is közrehatott, a jótállási kötelezettség teljesítésével felmerült költségeket közrehatása arányában a jogosult köteles viselni, ha a dolog karbantartására vonatkozó ismeretekkel rendelkezett, vagy ha a kötelezett e tekintetben tájékoztatási kötelezettségének eleget tett.

17.  Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.

18.  A jótállásra kötelezett vállalkozás mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett vagy a kezelési és használati utasítás be nem tartásából fakad.

19.  A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti.

20.  A kijavítás során a fogyasztási cikkbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.

21.  Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás. Iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:Kijavítás iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás Iránti igény esetén - a javítószolgálatnak a jótállási jegyen vagy ahhoz csatoltan fel kell tüntetnie:

a.  a kijavítás iránti igény bejelentésének és a kijavításra történő átvételnek az időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását,

b.  a hiba okát és a kijavítás módját, továbbá

c.  a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő visszaadásának időpontját, valamint gépjármű esetében a kilométeróra állását.

22.  Kicserélés iránti igény teljesítésekor a vállalkozásnak a jótállási jegyen fel kell tüntetnie a kicserélés tényét és időpontját.

23.  A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

24.  Ha a fogyasztó a fogyasztási cikk meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a vállalkozás nem hivatkozhat a Polgári Törvény- könyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés a) pontja értelmében aránytalan többlet- költségre, hanem köteles a fogyasztási cikket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű használatot akadályozza.

25.  A vállalkozás a fogyasztó nála bejelentett szavatossági vagy jótállási igényéről jegyzőkönyvet köteles  felvenni, amelyben rögzíti

a.  a fogyasztó nevét, címét, valamint nyilatkozatát arról, hogy hozzájárul a jegyzőkönyvben rögzített adatainak a rendeletben meghatározottak szerinti kezeléséhez,

b.  a fogyasztó és vállalkozás közötti szerződés keretében eladott ingó dolog megnevezését, vételárát,

c.  a szerződés vállalkozás általi teljesítésének időpontját,

d.  a hiba bejelentésének időpontját,

e.  a hiba leírását,

f.  jótállási igénye alapján a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogot, továbbá

g.  a (17) pont szerinti eset kivételével a jótállási igény rendezésének módját vagy az igény, illetve az az alapján érvényesíteni kívánt jog elutasításának indokát.

26.  Ha a vállalkozás jótállási kötelezettségének a fogyasztó által érvényesíteni kívánt jogtól eltérő módon tesz eleget, ennek indokát a jegyzőkönyvben meg kell adni. A jegyzőkönyvnek tájékoztatást kell tartalmaznia arról,  hogy fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti. A jegyzőkönyv másolatát haladéktalanul, igazolható módon a fogyasztó rendelkezésére kell bocsátani.

a.  Jogvita esetén a fogyasztó, a minden megyében (megyeszékhelyen) és a fővárosban, a területi gazdasági kamarák mellett működő, független Békéltető testületnél és a Fogyasztóvédő Alapítvány országosan működő, civil, közhasznú, nonprofit szervezetnél is élhet panaszával, kezdeményezhet eljárást.

27.  Ha a vállalkozás a fogyasztó jótállási igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról - az igény elutasítása esetén az elutasítás indokáról és a békéltető testülethez fordulás lehetőségéről is

- öt munkanapon belül, igazolható módon köteles értesíteni a fogyasztót.

28.  A vállalkozás a fogyasztó jótállási igényéről felvett jegyzőkönyvet az annak felvételétől számított három évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóság kérésére bemutatni.

29.  A jótállási igény bejelentése nem minősül a fogyasztóvédelemről szóló törvény szerinti panasznak.

30.  A (21) pontban előírtak a jótállási igényről felvett jegyzőkönyvben is teljesíthetők.

31.  A javítószolgálat a kijavítást a (20) pontban előírtak betartásával köteles elvégezni.

32.  A javítószolgálat a kijavítás iránti jótállási igény intézésekor a (21) pontban foglaltak megfelelő alkalmazásával köteles eljárni.

33.  A (15)-(22) pontokban, valamint a (24) és (25) pontokban foglalt rendelkezések megsértése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság jár el a fogyasztóvédelemről szóló törvényben meghatározott szabályok szerint.

34.  A (26) bekezdésben megjelölt rendelkezések a fogyasztóvédelemről szóló törvény alkalmazásában fogyasztóvédelmi rendelkezések.

Jótállásra, fogyasztói jogokra vonatkozó fontosabb jogszabályok: Ptk. 6:159.-167. §§., 6:171.-173. §§.; 151/2003. (IX. 22.) Korm. r.; 19/2014. (IV. 29.) NGM r„ 1997. évi CLV. tv. 270/220. (VI.12) korm. r., 18/2020 (VI.12) ITM rendelet

Meghibásodás esetén kérjük, keresse fel a kereskedőt vagy szervizpartnerünket.

Árukereső.hu Árukereső.hu
Árukereső.hu